Γιατί χρειάζομαι το mindfulness

Το mindfulness μας βοηθά να έχουμε μια ουσιαστικότερη και σοφότερη σχέση με το νου και το σώμα μας. Αναπτύσσει την ικανότητα να είμαστε ενσυνείδητοι, δηλαδή να να δίνουμε την προσοχή μας στην παρούσα στιγμή. Mindfulness σημαίνει να αντιλαμβανόμαστε τις σκέψεις μας και τα συναισθήματα μας στο εδώ και τώρα, χωρίς κριτική αλλά, με καλοσύνη προς τον εαυτό μας . Και έτσι να κατανοούμε  όλα όσα μας έχουν φέρει στην παρούσα φάση της ζωή μας και να τα αλλάξουμε προς το καλύτερο για εμάς και την οικογένεια μας. 

Σημαίνει να:

  • Αναπτύσσουμε την ικανότητα να ζούμε και να απολαμβάνουμε το παρόν, 
  • Αφήσουμε το παρελθόν γιατί έχει ενοχές 
  • Μην μας απασχολεί πολύ το μέλλον γιατί έχει αφόρητο άγχος
  • Αγαπάμε τον εαυτό μας και άλλους, 
  • Συγχωρούμε 
  • Δείχνουμε ευγνωμοσύνη για αυτά που έχουμε δεδομένα στην ζωή μας.
  • Έχουμε επίγνωση του τι συμβαίνει στο σώμα μου, στην αναπνοή μου, στις σκέψεις μου και τελικά στην ζωή μου μέσω της παρατήρησης.
  • Κατανοούμε τι είναι αυτό που μας προκαλεί άγχος και τι μπορούμε να κάνουμε να το καταστείλουμε και να το ελέγξουμε.

 Τα παραπάνω είναι βασικές ποιότητες για να έρθουν και άλλα καλά στην ζωή μας. Ποιότητες για τις οποίες έχουν μιλήσει οι Άγιοι Πατέρες μας και ο Ιησούς, οι αρχαίοι φιλόσοφοι, μεγάλοι πνευματικοί διδάσκαλοι και οι ανατολίτικες θρησκείες. 

Για τον διαλογισμό Mindfulness υπάρχουν πάνω από 4.500 δημοσιευμένες επιστημονικές έρευνες καθώς αποτελεί, εδώ και 40 χρόνια, μια αποδεδειγμένη πρακτική για την διαχείριση του άγχους και την εξάσκηση στην επίγνωση (ενσυνειδητότητα). 

Αυτοπαρατήρηση λοιπόν, η αρχή της επίλυσης κάθε προβλήματος και η βασική μέθοδος κάθε μεθόδου Αυτογνωσίας.

Τα οφέλη από την πρακτική του mindfulness

 

  • Αποκτούμε διαύγεια και καθαρότητα σκέψης. Έτσι, μπορούμε πιο εύκολα να συνειδητοποιήσουμε τις αλλαγές που πρέπει να κάνουμε για να έχουμε καλύτερη ζωή.
  • Βοηθά στην επίλυση των προβλημάτων μέσα από την διαύγεια της σκέψης, στην δημιουργικότητα, την στοχοθεσία  και την επίτευξη του σκοπού.
  •  Αντλούμε δύναμη και ενέργεια στις δύσκολες καταστάσεις.
  • Αναγνωρίζουμε τα συναισθήματα μας, όποια και αν είναι αυτά και μαθαίνουμε να κατανοούμε τον εαυτό μας.
  • Αποκτούμε ηρεμία και διαχειριζόμαστε το άγχος καλύτερα.
  • Συνειδητοποιούμε πόση ενέργεια χάνουμε και πότε.
  • Αντιλαμβανόμαστε τον τρόπο που ζούμε και πόσο μας ωφελεί ή όχι.
  • Έχουμε ένα καταφύγιο όταν θέλουμε να ηρεμήσουμε την σκέψη ή την ανησυχία.
  • Μαθαίνουμε να διαχειριζόμαστε τον πόνο, τις κρίσεις άγχους και γενικά την δύσκολη καθημερινότητα μας.
  • Ενισχύονται τα  συναισθήματα της ευγνωμοσύνης, της αποδοχής του εαυτού και των άλλων, της αγάπης και της συγχώρεσης.

Και τελικά, από όλα τα παραπάνω προκύπτει ότι μαθαίνουμε να φροντίζουμε τον εαυτό μας και να του δίνουμε αυτό που χρειάζεται κάθε στιγμή. 

Όλοι μπορούμε να είμαστε ενσυνείδητοι.

 Με καθοδήγηση και πρακτική εφαρμογή απλών ασκήσεων εστίασης της προσοχής, χωρίς κριτική αλλά με υπομονή και αποδοχή. 

Το πρόγραμμα χρησιμοποιεί διαλογισμό, ασκήσεις γιόγκα και αναπνοών, μοίρασμα με την ομάδα, τεχνικές αυτοσυμπόνιας, αυτοαποδοχής, ευγνωμωσύνης κ.α.

Τα πεδία εφαρμογής του είναι πολλά:

από αύξηση της συγκέντρωσης και της μνήμης σε εργασιακό κα μαθησιακό περιβάλλον μέχρι διαχείριση του πόνου, του άγχους, του θυμού και άλλων συναισθημάτων.

Παρέχονται ομαδικές και ατομικές συνεδρίες διαδικτυακά.

Mindfulness διαλογισμός γονιμοτητας

Βασική εκπαίδευση mindfulness

Η βασική εκπαίδευση mindfulness αποτελείται από 8 εβδομαδιαίες συνεδρίες. Είναι η βάση για την εδραίωση της μεθόδου και των αποτελεσμάτων της.

 Η βασική εκπαίδευση συμπεριλαμβάνει μια συνεδρία κάθε εβδομάδα για 2 μήνες. Η διάρκεια της κάθε συνεδρίας είναι 2 ώρες . Ο μέγιστος αριθμός ατόμων για τις ομαδικές συνεδρίες είναι μέχρι 12 άτομα.

Στις ατομικές συνεδρίες, η διάρκεια μπορεί να προσαρμοστεί ανάλογα με τις ανάγκες και τον χρόνο του δέκτη. Προτείνεται ο ελάχιστος χρόνος ων 30′ και ο μέγιστος στην 1,5 ώρα.

Μετά την ολοκλήρωση της βασικής εκπαίδευσης, μπορείτε να συνεχίσετε με την συνεχιζόμενη εκπαίδευση για την επίτευξη συγκεκριμένου σκοπού μέσω του καθοδηγούμενου οραματισμού.

Εβδομαδιαίες εκδηλώσεις

Επερχόμενες Εκδηλώσεις

Έρευνα

Άρθρα

How to Be More Mindful at Work, The New York Times